Jaaroverzicht Heeten JO17-2 (B2) seizoen 2016-2017

Heeten B2                                Overzicht seizoen 2016 - 2017
Najaarscompetitie                   Tot de winterstop:

Voorbereiding op het seizoen:
Op maandag 8 augustus begonnen we met de eerste training. Na 3 trainingen was de 1e  (beker) westrijd thuis tegen Voorwaarsts B4, deze werd verloren met 4-8. De 2e  (beker) wedstrijd was uit tegen Diepenveen B5, deze werd verloren met 5-2. De 3e (beker) wedstrijd was thuis tegen Harfsen B1, ook deze werd verloren met 3-10.

Drie wedstrijden achter elkaar verliezen is niet leuk, maar de spelers proberen goed met elkaar te voetballen. We maken elke wedstrijd wel een paar doelpunten, maar aan de achterhoede moeten we nog wat extra aandacht besteden.

Najaarscompetitie                   Voor de winterstop:

Uitslagen competitie wedstrijden voor de winterstop:

10 september                  Heeten B2 – Marienheem B1                  0 - 5

17 september                  Lettele B1 – Heeten B2                              13 - 0

24 september                  Heeten B2 – Rohda B6               0 - 3

01 oktober                       Raalte B2 – Heeten B2               5 - 1

08 oktober                       Heeten B2 – Schalkhaar B9                     Vervallen

15 oktober                       Heeten B2 – Wespe B1               0 - 6

29 oktober                       Wijhe B3 – Heeten B2                                2 – 0

05 november                   Heino B3 – Heeten B2                 6 - 1

12 november                   Heeten B2 – Diepenveen B5                    3 - 2

19 november                   Broekland B2 – Heeten B2                       3 - 1

26 november                   Overwetering B2 – Heeten B2               10 - 0

Competitie najaar 2016:        Laatste plaats

Totaalstand:                                   10 wedstrijden                              3 punten.

1 gewonnen                                   0 gelijk gespeeld            9 verloren

6 doelpunten voor                       55 doelpunten tegen

Het resultaat is duidelijk: we eindigen op de laatste plaats. Zowel in de voorhoede als in de achterhoede hadden we geen geluk. De leiders zijn er van overtuigd dat we na de winterstop meer punten gaan pakken.

-     -     -     -     -     -     -     -     -     -     -     -     -     -     -     -     -     -     -     -     -     -     -     -     -     -

Op zaterdag 22 oktober werd nog een oefenwedstrijd tegen Heeten C1 gespeeld. C1 was veel te sterk en won overtuigend met 11 – 2.

Stefan Alferink ging van half oktober tot half november op vakantie naar Australie. Zijn taak als leider / grensrechter werd overgenomen door Raymond Alferink.

In de winterstop hebben we 1 x in de week door getraind, op maandag of op zaterdag en zo af en toe een uurtje in de sporthal.

2 spelers ( en de leiders ) van B2 deden mee aan de crossloop op zondag 8 januari.

Op zaterdag 4 febrauari  hebben we oefenwedstrijd tegen C2 gespeeld. Tot de rust ging het redelijk gelijk op (0-0) maar na de rust was B2 de betere ploeg: eindstand 5-0 voor B2.

-     -     -     -     -     -     -     -     -     -     -     -     -     -     -     -     -     -     -     -     -     -     -     -     -     -

Voorjaarscompetitie               Na de winterstop:

Uitslagen competitie wedstrijden na de winterstop:

18 februari                       Heeten B2 – A.B.S. B2                  12 - 0

04 maart                           W.W.N.A. B2 – Heeten B2                         3 - 0

11 maart                           Victoria Boys B3 – Heeten B2                 5 - 3

18 maart                           Heeten B2 – Eerbeekse Boys B4            0 - 1

25 maart                           Colmschate B3 – Heeten B2                    2 - 3

01 april                             Heeten B2 – Warnsveldse Boys B4       0 - 3

08 april                             Columbia B2 – Heeten B2                        7 - 4

29 april                             Groen-Wit B7 – Heeten B2                       8 - 0

06 mei                                Heeten B2 – Broekland B2                       1 - 2

13 mei                               Heeten B2 – U.S.V. B2                  2 - 2

Competitie voorjaar 2017:    8e plaats

Totaalstand:                                   10 wedstrijden                              7  punten

2 gewonnen                                    1 gelijk gespeeld            7 verloren

25 doelpunten voor                     33 doelpunten tegen

Heeten B2 eindigde op de 10e plaats. We gingen steeds beter voetballen, maar dit was in de uitslagen niet te zien. Regelmatig waren we niks minder dan de tegenstander, maar verloren we toch net. Ook de samenstelling van het team ( bijna allemaal 1e jaars) kwam het resultaat niet ten goede. Soms voetbalden we tegen een team met bijna allemaal 2e jaars (of met dispensatie spelers, het leek wel een A2 team), dan kwamen we fysiek wel tekort.

Volgend seizoen gaat het vast beter.

Reserve staan bij wedstrijden.

Alle spelers hebben ongeveer evenveel reserve gestaan. Tygo Nikamp kon een groot deel van het seizoen niet voetballen door een knie-blessure. Tygo heeft het vaakst wissel gestaan.

Hij was bij wedstrijden wel altijd aanwezig ( als assistent trainer op de bank).

Opkomst bij de trainingen:

De trainingen op de maandag-avond werden altijd goed bezocht. Op de trainingen was de inzet goed en het plezier was altijd aanwezig.

1 speler is op alle trainingen ( maandag ) aanwezig geweest:

Voor de winterstop zijn 4 spelers ( Boyd Aarnink, Frank Bril, Roel Schoorlemmer en Bram Vloedgraven ) op alle trainingen aanwezig geweest geweest.

Na de winterstop was er geen speler die op alle trainingen aanwezig was. Bram Vloedgraven  was maar 1 keer afwezig ( in de voorjaarvakantie ).

Zoals aan het begin van het seizoen is afgesproken kreeg je voor elke training 2 punten, als je je afgemeld had 1 punt en als je zo maar weg bleef geen punten. Alle punten bij elkaar opgeteld komen we tot de volgende stand:

1 – Bram Vloedgraven               55 punten                         6 – Kaya Alferink                           48 punten

2 – Frank Bril                                 54 punten                         6 – Stefan Schaapveld                 48 punten

2 – Roel Schoorlemmer              54 punten                         7 – Jurjen Rouwenhorst             46 punten

3 – Stan Aarnink                           53 punten                         8 – Bas van de Brink                    45 punten

3 – Rinze Bootsveld                     53 punten                         8 – Mees Verhoef                          45 punten

4 – Florent Spijker                        51 punten                         9 – Evi Willemsen                        43 punten

5 – Boyd Aarnink                          50 punten                         10 – Tygo Nikamp                        37 punten

Tygo Nikamp kon een groot deel van het seizoen niet trainen / voetballen. Als hij niet geblesserd was geraakt, was hij zeker in het linker rijtje ge-eindigd.

Topscorers van dit seizoen ( totaal van alle gespeelde wedstrijden ):

Eigenlijk is het niet eerlijk om alleen de topscorers van het team te noemen omdat dit vaak de voorhoede spelers zijn. Het hele team heeft bijgedragen aan dit resultaat. De voorhoede spelers hebben veel aan de middenvelders te danken. De verdediging was in het begin van het seizoen onze grote zorg, maar gelukkig raakten ze steeds beter op elkaar ingespeeld.

Toch maar even een overzicht:

1e getal = totaal,                            2e getal = voor en          3e getal is na de winterstop.

1– Stan Aarnink                            16 ( 8 + 8 )                       5 – Mees Verhoef                          2 ( 1 + 1 )

2– Bas van de Brink                       6 ( 3 + 3 )                        6 – Tygo Nikamp                           1 ( 0 + 1 )

2– Stefan Schaapveld                    6 ( 3 + 3 )                        Niet gescoord:                Kaya Alferink

3– Jurjen Rouwenhorst                5 ( 1 + 4 )                                                                    Rinze Bootsveld

4– Roel schoorlemmer  3  ( 0 + 3 )                                                                   Frank Bril

4– Boyd Aarnink                             3  ( 0 + 3 ) *                                                                Bram Vloedgraven

5– Florent Spijker                          2  ( 0 + 2 )                                                                   Evi Willemsen

Boyd Aarnink scoorde 3 doelpunten, maar wel 3 keer ( als verdediger) in eigen doel. Die ene was een hele mooie, een omhaal ( de verkeerde kamt op ), onhoudbaar voor Frank.

Overzicht van alle doelpunten in oefenwedstrijden, bekerwedstrijden en in de competitie van het hele seizoen:

31 doelpunten voor en 88 doelpunten tegen.

Terugkijkend op het gehele seizoen:

In het begin van het seizoen hadden we niemand die laatste man kon / wou staan. Gelukkig wilde Rinze Bootsveld het wel proberen. Rinze moest eerst wel heel erg wennen als laatste man, maar pakte het gedurende het seizoen wel goed op. Rinze bedankt.

Een grote verassing zat er dit jaar niet tussen, maar 2 spelers hebben ons na de winterstop aangenaam verrast: Jurjen Rouwenhost, maar vooral Florent Spijker.

Jurjen Rouwenhorst viel op in de sporthal en ging later op het veld ook in de spits voetballen. Dit kwam zijn spel zeer ter goede en hij pikte af en toe ook nog een doelpuntje mee.

Florent Spijker voetbalt zoals Florent Spijker is. Omdat de groep altijd achter Florent is blijven staan ging het vooral na de winterstop steeds beter. Van alle spelers is Florent het meest vooruit gegaan dit seizoen, (voor ons toch wel een verrasing).

We hadden een mooie groep dit seizoen. Op het veld ( sportief gedrag ) en in de kleedkamer ( geen toezicht nodig ) hebben de jongens zich prima gedragen. Veel teams kunnen hier een voorbeeld aan nemen.

Al met al een seizoen, waar we als leiders met plezier op terug kijken.

Alle jongens en meisjes van B2, bedankt voor een mooi seizoen.

-     -     -     -     -     -     -     -     -     -     -     -     -     -     -     -     -     -     -     -     -     -     -     -     -     -

Leider van B2 stoppen:

Willie Aarnink en Stefan Alferink hebben besloten om aan het eind van het siezoen te stoppen als trainer / leider.

Willie Aarnink stopt na 26 jaar ( waarvan de laatste 7 jaar samen met Stefan Alferink).

Willie Aarnink sinds 1991:

Na ongeveer 1000 trainingen, 750 wedstrijden en een ruim 200 verschillende jongens en meisjes bij de jeugd hebben zien langs komen is het mooi geweest.

Iedereen bedankt voor deze mooie tijd.

Leiders van Heeten B2.

Willie Aarnink

Stefan Alferink

-     -     -     -     -     -     -     -     -     -     -     -